Eesti

Tehingute kindel kaitse
Maksimaalse ohutuse garantii
Deposiidi kasutamine tagandab põhilised ostjate ja müüjate riskid — kauba või raha kätte mitte saamine.
okidoki deposiidi kasutamine tagab võimaluse kontrollida tehingu kulgemist — alustades poolte identifitseerimisest ja lõpetades kauba ning raha kättesaamisega.

okidoki deposiit

Mis on okidoki deposiit?

okidoki deposiit on ostu-müügi tehing okidoki veebilehel, mille teostamisel kasutatakse vahepealset pangaülekannet okidoki kontole.

Tüüpiline deposiitkonto kaudu teostatav tehing toimub järgmiselt:

  1. Ostja lepib müüjaga kokku hinna ning arutab läbi erinevad tingimused, näiteks kauba kohaletoimetamise ja tagastamise tingimused.
  2. Ostja kannab raha okidoki deposiitkontole..
  3. Müüja saab teate raha laekumisest okidoki kontole ja saadab kauba ostjale ära.
  4. Ostja kinnitab kauba kättesaamist ja raha kantakse deposiitkontolt müüjale.
  5. Soovi korral saavad ostja ja müüja jätta teineteise kohta kommentaare.

Deposiittehingu eelised:

  • Tehingu ohutus
  • Võimalus saada enda kohta kommentaare ja jätta kommentaare teise kasutaja kohta

Tehingu tingimused

Deposiittehingu teostamiseks on vaja täita vaid 3 tingimust:

  1. Ostja ja müüja peavad tõendama oma isikut. Seda saab teha mitmel viisil.
  2. Müüja peab märkima kauba täpse hinna ja koguse, täpsustama tagastamistingimused ning nõustuma maksmisega deposiitkonto kaudu.
  3. Kauba hind peab olema vähemalt 2 €.

Tehingu ohutus

Süsteem on loodud nii, et kõikide tingimuste ja reeglite täitmise korral pole ostjal ohtu kaotada deposiiti kantud raha, sest see asub okidoki deposiitkontol. Ja müüjad on kaitstud eelnevalt kokkulepitud müügitingimuste kaudu.

Sellised tingimused garanteerivad levinumate petuskeemide vältimise ja tagavad ostude sooritamisel kindlustunde ja mugavuse.

Tehingu algstaadium

Müüja peab täpsustama kuulutuses kauba tagastamistingimused. Kas ta võtab kauba tekkivate probleemide korral tagasi, kuidas toimub raha tagastamine ja näiteks kes maksab kinni lisanduvad postikulud.

Peab olema märgitud kauba täpne hind ja kogus. Kauba kogus – mitu ühikut saab müüa erinevatele ostjatele. Näiteks kui müüjal on 2 komplekti ilukilpe, kummaski neli ilukilpi, siis 2 on see kogus, mis tuleb kuulutusse märkida.

Viimase sammuna peab müüja muutma müügimeetodeid ja määrama «Maksmine deposiitkonto kaudu». Selleks saab muuta nii iga kuulutust kui ka oma konto üldiseid seadeid.

Kuulutuselehel lingi «Ostmine deposiitkonto kaudu» olemasolu tähendab, et müüja vastab kõigile tingimustele ja on valmis müüma deposiitkonto kaudu. Sellisel juhul peab ostja võtma müüjaga ühendust ja täpsustama kohaletoimetamise tasu, kui seda ei olnud kuulutuses märgitud.

Seejärel vajutab ostja lingile «Ostmine deposiitkonto kaudu» ning järgib edasisi juhtnööre, sealhulgas peab tutvuma tähelepanelikult lepingu kõikide tingimustega..

Ostja võib tellimusele lisada soovitusi müüjale vabas vormis, mida edaspidi muuta ei saa.

Kohaletoimetamistingimuste täpsustamine

Pärast deposiidi tegemist peab müüja märkima deposiidilehele kauba kohaletoimetamise täpse hinna. Hiljem seda muuta ei saa.

Pärast kohaletoimetamise hinna märkimist teavitab okidoki ostjat automaatselt vajadusest saadetise eest maksta.

Tehingu eest maksmine

Deposiitkonto kaudu tehingu eest tasumiseks kasutab ostja deposiidilehel linki «Maksmine». Eraldi lehel näidatakse pangarekvisiite ja teisi detaile, mille abil ostja saab sooritada pangaülekande.

Deposiitkonto kaudu saab maksta vaid pangakontolt, mille omaniku nimi ühtib okidoki konto omaniku nimega. Seega kolmandate isikute kaasamine tehingusse on keelatud. Kõik kolmandate isikute poolt tehtud ülekanded tagastatakse.

Pärast raha laekumist okidoki deposiitkontole teavitatakse müüjat automaatselt vajadusest panna kaup teele.

Kui ostja ei tasu deposiitlepingu eest 14 päeva jooksul pärast kohaletoimetamise tasu täpsustamist, tühistatakse tehing automaatselt.

Tellimuse teele panemine

Kui ostja tasub kauba eest deposiitkonto kaudu, peab müüja toimetama saadetise kohale eelnevalt kokkulepitud viisil.

Saadetise saaja nimi ja kohaletoimetamise aadress peavad olema täpselt samad, mis olid märgitud deposiidi tegemisel. Kohaletoimetamine ükskõik millisele muule aadressile vähendab usaldust vaieldavates olukordades.

Tähtsaks turvalisuse tingimuseks on saadetise saatmine registreeritud saadetisena. Tellimuse saatmine logistikaoperaatori kontrollsüsteemi poolt jälgimist mittevõimaldaval viisil vähendab usaldust vaieldavates olukordades. Keelatud on saata kaupa näiteks Eesti Posti tavalise maksikirjaga.

Pärast kauba ärasaatmist peab müüja teavitama sellest okidoki't, liikudes deposiidilehel vastavale lingile.

Tellimuse kättesaamine

Kohe kui tellimus on kohale jõudnud, peab ostja teavitama sellest okidoki't, vajutades deposiidilehel vastavat linki.

Kui kaubaga on tekkinud probleemid, peab ostja kirjutama kaebuse ja saatma selle ära. Kaebust saab koostada ja saata deposiidilehe kaudu. Sellise kaebuse koostamine peatab kõik müüjale tehtavad väljamaksed kuni vaidluse lahenemiseni.

Kuidas jätta kasutaja kohta kommentaar

Et jätta kasutaja kohta kommentaar, peab olema sooritatud temaga ostu-müügi tehing okidoki deposiitkonto kaudu. Kommentaare saab koostada pärast raha laekumist okidoki deposiitkontole.

Kasutaja kohta saab jätta positiivse, neutraalse või negatiivse kommentaari.

Muuta oma kommentaari pärast selle kinnitamist ei saa. Olge oma arvamuse kujundamisel tähelepanelikud ja objektiivsed.

Maksmine deposiitkontolt

Müüja peab seadetes märkima oma pangakonto numbri. Kui ta seda ei tee, kõik maksed peatatakse ajani, mil kontonumber on edastatud.

Raha väljamaksmine toimub peale ostja poolt tehtud tellimuse kättesaamise kinnitamist. Kui kinnitamine on saadud tööpäeval kuni kella 12-ni, toimub raha ülekandmine samal päeval. Vastasel korral toimub raha ülekandmine järgmisel tööpäeval.

Kui ostja ei kinnita saadetise kättesaamist 14 päeva jooksul alates selle ärasaatmisest, loetakse saadetis selle aja möödudes kättetoimetatuks.

Väljamaksed deposiitkontolt on võimalikud vaid pangakontole, mille omaniku nimi ühtib okidoki konto omaniku nimega. Seega kolmandate isikute kaasamine tehingusse on keelatud.

Kaebuste tekkimisel peatatakse väljamakse vaidlust tekitanud olukorra lahenemiseni.

Tehingu tühistamine

Iga deposiittehingut saab tühistada nii ostja kui müüja ajani, mil selle alusel on tehtud ülekanne.

Kui ostja või müüja soovib tühistada makstud deposiittehingut, tuleb kirjutada kaebus, milles märkida põhjused ja sellise otsuse argumendid. Kaebust saab koostada ja saata deposiidilehe kaudu.

Deposiittehing tühistatakse automaatselt ka siis, kui ostja ei maksa seda kinni 14 päeva jooksul alates kohaletoimetamise tasu täpsustamist.

Pärast deposiittehingu tühistamist teha ülekandeid selle alusel ei saa.

Vaidluste lahendamine

Kumbki pool võib esitada kaebuse deposiittehingu kohta deposiidilehe kaudu spetsiaalselt selleks määratud kohas. Elektronposti kaudu saadetud kaebusi vastu ei võeta.

Kaebused võivad olla kõige kohta, mis on seotud antud ostu-müügi tehinguga. Näiteks saadetise kohale mittejõudmine, vale või ebakvaliteetne kaup, varjatud defektid jne. Tähtis on võtta arvesse deposiittehingu algseid tingimusi. Kas müüja võtab kauba tagasi, millistel tingimustel ning kuidas toimub tagastus.

Riigisisesele kohaletoimetamisele ei tohiks kuluda rohkem kui 4 tööpäeva. Selle aja möödudes võib ostja koostada saadetise puudumisel kaebuse makstud deposiitlepingu järgi, mis peatab automaatse väljamakse müüjale.

Müüja või ostja peavad oma kaebust argumenteerima.

okidoki administratsiooni lõplikku otsust mõjutavad nii kasutajate toodud põhjendused kui ka kõikide diskussioonis osalejate riskikäitumise hindamine meie sisesüsteemi poolt, mis võtab arvesse paljusid tegureid.

Kasutajaid teavitatakse otsusest. Hiljem selle kohta uut kaebust või olemasolevat kirjavahetust täiendada enam ei saa.

Deposiidi kasutamise hinnakiri

Tutvu eelnevalt põhjalikult meie hinnakirjaga.


Kas sellest infost oli abi?